Kära bloggen

Kära bloggen. Mitt liv har varit ganska tufft under 2015. Jag skulle nog säga att jag gråtit flest tårar under detta år som under hela min livstid - tillsammans. Det är galet knasigt vilka vändningar livet kan göra, helt plötsligt och utan förvarning. Min blogg är ju öppen för alla - och därför väljer jag också att skriva på detta hemlighetsfulla sätt. Vem vill att hela världen ska veta dina innersta tankar och ditt hjärtats hemligheter? 

År 2015. Det har hänt en hel del saker, massor faktiskt. Jag skulle kunna välja att fokusera på allt tungt som detta år fört med sig, men istället väljer jag att dela andra ljusglimtar med dig. För ljusglimtar finns det, mitt i allt kaos, sorg  och den grådisiga dimma jag mellan varven befinner mig i. Jag är en människa med djup, med en alltför stor själ, stora känslor, orimligt stora drömmar och galna idéer.. Låt mig presentera drottningarnas drottning - drottningen Toka. 

Just det, år 2015 var det ja. Ljusglimtar och glädje har det absolut funnits. Men vet du Kära blogg, jag måste faktiskt ta mig en funderare - på mina allra bästa ljusglimtar. Nästa inlägg får handla om ljusglimtar. Inlägget efter det får handla om mörker. Det blir bra. Kontraster, livets kontraster i en enkel avskalad skepnad. En avskalad skepnad likt ett skelett som trasas sönder, till mindre bitar - molekyler - meningar - ord - bokstäver. Djupet, själen, livet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0