Kontraster

Jag kliver upp från soffan och den nyammade lilla bebisen som lugnt somnat in, mätt och belåten. Stora tjejen sover också sedan några timmar tillbaka. Det är lungt och skönt. Jag går in i badrummet och njuter av en varm dusch. Jag är så lyckligt lottad, tänker jag. "Herregud, en underbar man och TVÅ vackra döttrar - vad mer kan man begära" utbrister jag högt för mig själv. Sedan börjar jag sjunga. Det är en glädjens sång. Jag sjunger högt och ljudligt på min och makens kärlekssång "astrologen". Ibland är livet bra härligt, tänker jag och vrider på vattnet ännu varmare. 
-------------------------------------------

Den nyammade lilla bebisen skriker och är alldeles röd av ilska. Jag försöker febrilt ta mig upp ur soffan med Freja i famnen. Men magmusklerna finns inte där ännu så mina försök att liksom "häva mig upp" ur soffan misslyckas. Efter ett tag lyckas jag. Bebisen lugnar sig en aning men knorrar fortfarande. Stora tjejen sover efter en dag med många "test av vad man verkligen behöver göra och inte får göra här i världen. Mitt huvud är trött och känns stort som en ballong. Jag lägger ned bebisen på den mjuka mattan inne på toaletten och ska kliva in i duschen. Innan jag tar mig in i duschen får jag en snabb skymt av mig själv i spegeln - naken. "Herregud" hinner jag bara tänka och skakar på huvudet innan napptappmaratonet börjar. Napptapp1 på lilla tjejen som snabbt börjar gråta. Jag kliver ur duschen o stoppar in nappen. Går in igen och hinner precis vrida på vattnet. Napptapp 2. Jag börjar duscha trots Frejas försök att påkalla sin mors uppmärksamhet. Napptapp 3. Sedan följer intvålning av alltför stor mammakropp. Napptapp 4. Snabb avduschning. Supersnabb torkning. Napptapp 1 på stora tjejen varpå mamman springer naken upp och stoppar in napp. Napptapp 5 lilla tjejen. Den nakna mammakroppen springer ner. På med nattlinne. "Det kanske är dags att gå upp och "sova", tänker jag... Eller jag menar "amma". Livet på en smal cerise halvhårig pinne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0