Det räcker nu

Jag och Alice är inne på Britt-Maries pyssel och pynt för att köpa vita små träklädnypor till hennes alla teckningar. Jag älskar att gå inne i sådana pyssel butiker. Jag kan gå därinne i timmar och låta fantasin springa iväg ned mig. Hag drömmer mig bort och funderar på allt jag skulle vilja göra. Vi går ett varv, vi går två varv och vi går tre varv. Min duktiga tjej går nöjt små pratandes bredvid mig. Slutligen bestämmer vi oss för att betala . Alice lägger upp sakerna på kassan och jag drar nöjt mitt kort. Samtidigt som detta sker börjar min fantasi skena och jag inser att jag inte är klar i butiken. Jag måste drömma mer. Fundera på framtida projekt och njuta av stunden. Sakerna vi köpt plockas snabbt ned i en liten påse som Alice glatt tar emot. "Jaha, jaaaa säger jag.. Tack så mycket, men vi tar nog ett varv till, alltid hittar man väl något" klämmer jag ur mig sådär härligt klämkäckt. " Eller hur Alice?!.." Säger jag och ler mitt bredaste leende mot min lilla tjej. Alice ser uppgivet på mig och säger: "Mamma, det jäckej (räcker) nu mamma". Kassörskan brister i skratt. Jag inser att mina köpvanor redan satt spår hos min 2,5 åriga dotter. Jag fnittrar. Alice nickar och tar min hand och styr stegen mot ytterdörren. Dottern har rätt. Det räcker nu mamma, det räcker nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0