Älskade syster

Det finns saker som du måste veta.
För att du är du. Och för att jag är jag.
Jag vet och ser ju att vi inte sitter ihop rent fysiskt.
Så dåligt ser jag inte - än..
Men...
Jag tror vi delar hjärta.
Det du känner - känner jag.
När du ler - ler jag.
När du gråter - gråter jag.
När du skrattar - skrattar jag.
Det är konstigt att vi bara är systrar
och inte enäggstvillingar.
Det måste blivit något fel när
mitt ägg blev befruktat i mors livmoder - ensam liksom.
En del av "mitt" ägg stannade nog kvar
på något sätt och väntade i 5 år - på dig.

För det är så det känns, för mig. Du är min syster. Min, bara MIN (okej jag delar glatt med brorsan oxå, men ändå..)
Du är den finaste syster man kan tänka sig. Och du är stark - så sjukt stark.
Jag älskar dig syster.
Och det finns små händer som gärna håller dina. Det finns ett rufsigt hår som väntar på dig och som varje dag pratar om dig. Det finns en busig tjej som mer än gärna vill att "Kakka" läser saga.
Jag vill att du ska veta.
Allt som betyder något.
Nu och för alltid.
Vi älskar dig.


Kommentarer
Postat av: morsan

Vilka känslor ni har för varandra!!!! Ojoj Oj kramar i massor

2013-09-21 @ 17:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0