Sommarfeeling

Det är sommarfeeling på hög nivå. Vi hade skolavslutning/ sommarfest igår för cirka 180 sfi elever. En sommardag med många kramar, skratt, tårar, vemod och glädje. Under rektorns tal pratar hon om midsommar och hur galna vi svenskar är som skuttar runt till små grodorna runt en stång. Vi SFI lärare börjar spontant skutta fram som små spermier över golvet och fram på scen. Vi sjunger små grodorna och flyter runt som de mest vilda spermier någonsin. Även rektorn skuttar omkring. För en stund glömmer jag att många nyfikna blickar tittar och jag skuttar lite extra högt och viftar med både armar och fingrar. Det är en heliga stund då hela arbetslaget bjuder på sig - spontant och hjärtligt - till elevernas stora förvåning och glädje. Vi sjunger, skuttar, viftar och eleverna...de skrattar!

Att jag lyckats sätta på mig både strumpbyxor och kjol ut och in hade jag ännu inte lyckats upptäcka. Den svarta kjolen satt också bak och fram - men även detta lade jag märke till cirka 6 timmar senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0