Grodan

Jag sitter vid vårt vita matbord och småpratar med Alice. På något sätt har hon slingrat sig bort från sin stol, ner på golvet och sitter vid det här laget som en ihopkrupen groda. Rätt som det är blir det lite för tyst för att båda gott. När jag böjer mig ner och kikar på grodan ser jag pekfingret som liksom kilat fast sig i hennes ena näsborre. Hon får syn på mig och flinar. " Nä Alice, ta bort fingret ur näsan - inte peta i näsan" säger jag.

Alice håller fortfarande fingret kvar i näsan. Nästa sekund tar hon ut fingret och ser oerhört beslutsam ut. Hon för fingret vidare mot den vita bordskanten och börjar maniskt torka av innehållet på kanten. Detta upprepas flera gånger. Efter ett tag kryper den lilla helnöjda grodan fram.

Frågor från grodans mamma:
1) Vem har lärt henne peta i näsan?
2) Vem har lärt henne smeta innehållet på bordskanten under bordet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0