In med magen och upp med brösten!

Det är möhippa för min makes syster. Alla är glada och taggade - Ja nästintill överladdade. Det är lunchtime och lite tid över. Solen skiner på våra alltför vita hudar. Jag och min andra svägerska bestämmer oss för att lägga oss och sola på soldäcket vid sen spegelblanka sjön. "Vad härligt, säger vi båda i mun på varandra! "Vad lyxigt att få ligga och sola alldeles i lugn och ro" fortsätter vi, småbarnsmammor som vi båda är.

Vi fortsätter ner på stigen mot sjön. Flera av tjejerna från möhippan har bestämt sig för samma sak. Kvinnokropparna ligger redan på soldäcket. Skillnaden mellan kvinnokropparna som redan ligger ner på soldäcket och de två kvinnokropparna som kommer och går är markant. De som redan ligger ner är bruna. De är slanka. De är tränade. De är fasta. Våra är vita. Våra är bitvis alltför mjuka. Våra är bitvis alltför nedåtpekande och kan också beskrivas som tomma ärtpåsar. Vi stirrar förvirrat på varandra och börjar fnittra. "Vi kör ändå" säger jag bestämt och kniper ihop munnen som ett streck. Det syns på min mun att jag är klart missnöjd över situationen.

Vi kommer ner och drar av oss t-shirten och kliver ur shortsen. Våra vita härliga magar säger HEJ till de bruna magarna. Sedan slänger vi oss snabbt platt ned. "Om man ligger på mage så känns det inte lika farligt"säger min svägerska med ett stort leende. Vi blundar och njuter av denna lyxiga egentid.

Jag njuter. Jag suckar och sträcker mig efter vattenflaskan. Jag känner att jag mina fingrar möter varm hud istället och jag drar snabbt åt mig handen. "Oj" säger jag. Jag hade inte märkt när en till kropp lagt sig bredvid oss. Detta var startskottet. Som att jag tryckte på en knapp när jag nuddade denna tredje kvinnokropp. Hon började prata. Om allt. Om sina barn. Om sin bruna hud. Om mat. Om solen. Om månen. Om dagen. Om livet. Om insektsbettet på sin tå. Om sina förlossningar. Om sig själv. Om sitt gym. Om sin tränade mage. Om våra otränade magar. Om sin navel. Om sina navelproblem. Om sin naveloperation. Om sin viktminskning pga. den operationen. Jag blir trött och huvudet snurrar. Jag sträcker återigen ut handen men denna gång efter cidern. Måste ha mer alkohol tänker jag. Jag kastar en blick på min svägerska som ligger med båda händerna på sin mage. Jag sätter mig upp och min mage krullar ihop sig som ett dåligt struket lakan. Sedan händer det. Den tränade bruna kvinnokroppen fortsätter prata och slänger ur sig kommentaren:

"En sådan där naveloperation borde ni göra. Ja det är ju svårt att bli av med kilona" säger hon och fortsätter sedan utan vidare att prata om bröstoperationer och diverse saker. Min hjärna blir trött. Jag och min svägerska stirrar upp mot himlen. Efter ett tag börjar vi fnittra. Vi och våra vita magar bestämmer oss för att bada. Vi tar oss i vattnet och min svägerska viskar "Jenny, in med magen, ut och UPP med brösten." Sedan asgarvar vi.


Kommentarer
Postat av: Emma

Hihihih... ;)

2013-07-16 @ 22:45:01
URL: http://emmaarhemma.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0