Den stolte basrösten

En försäkringssnubbe från Trygg hansa med en mörk basröst (ni vet en såndär typisk manlig radioröst) ringde nu ikväll och ville försäkra Danne lite extra. "En himla bra idé" svarade jag. "Ja, jag tycker ju om honom sådär alledeles extra mycket,så det är väl bra att göra", fortsätter jag. "Ja, fortsätter försäkringsmannen." Försäkringen ger verkligen ett toppskydd som ni kan känna er riktigt trygg med!! Till exempel om Danne skulle bli 100 procent invalid..." Jag avbryter med "..du menar om han ligger som ett superkolli och inte kan röra sig.." "Ja precis...och dricker ur sugrör" fortsätter försäkringsmannen. "Då, då får han en halv miljon kronor!" säger basrösten stolt. Jag brister ut i asgarv. Det blir tyst i luren. Jag skrattar så tårarna rinner och kan inte sluta. "Ja himla fördelaktigt" får jag till slut fram. "Det kör vi på, den försäkringen vill vi ha!" Säger jag sedan.

Ursäkta. Men vad är en halv miljon kronor värt mot en fungerande kropp? Skrattet letar sig upp i bröstet. Jag sitter och fnittrar i soffan. Det här med försäkringar alltså, det är en saga för sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0