Minnen

Året var 2009. Jag och min käre pojkvän, idag man, hade precis fått nyckeln till vårt hus. Vårat allra första hus och gård. Och det absolut största renoveringsobjektet som jag sett. Vi hade precis avnjutit en härlig middag ute på gräsmattan och druckit en hel del rödvin. Vi hade blivit sådär skönt "småfulla" hemma, och suttit och pratat och pratat - Om livet, våra drömmar och huset.

Danne smyger iväg bakom knuten för att pinka, jag tar ett stort klunk rödvin. "Härligt med hus, vilken känsla" tänker jag och lutar huvudet bakåt en sekund och njuter. Rätt som det är, ur ögonvrån, ser jag en vit gestalt komma lubbandes i snabb fart, från husknuten och ut över åkern. Gestalten springer allt vad han har! Gestalten är...Naken. Han stannar upp - gör ett sommarskrik över åkern...och garvar. Jag viker mig av skratt. Som jag älskar Denne galne man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0