Sjuk pappa

När mannen på gården mår dåligt låter det så här:
"Gumman, vill du höra mina åkommor just nu?"
" Ja...absolut, kör!" svarar jag leende..
" Jag har feber, snor i näsan, hosta, ont i nacken, ont i visdomstanden vars smärta liksom kryper upp mot pannan, ischiasnerven vars smärta som kryper ner i benet och lite ont i foten." svarar den lidande pappan och rynkar pannan djupt.
" Oj, svarar jag. Var det allt?"
" Näe, jag har varit mer eller mindre yrslig också!" påpekar raraste pappan i världen och mannen i mitt liv. "Och just det, ont i örat mää," fortsätter han snabbt!
" Stackare", säger jag samtidigt som jag tänker att han måste vara hypokondriker!

Det finns en anledning till varför det är kvinnan som föder barn.

Kommentarer
Postat av: kajan

Nu kan du kolla in min blogg syrran. Haha

2012-03-20 @ 10:19:39
URL: http://kajsaborjesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0