Pratiga Ingalill

Dagens tänkta korta samtal till Folksam idag innebar ett samtal med en oerhört pratsam dam, Ingalill. Jag fick inte bara svar på 2 små frågor jag hade utan fick oxå lära mig följande:
- Att damen var ingift i en släkt som kom både från Katrineholm och Vingåker.
- Att det var många kändisar som kom från dessa trakter, Göran Persson till exempel.
- Att hon själv bodde i Göteborg.
- Att hon arbetade till kl.14.00 idag för hon hade arbetstidsförkortning. Så hade de ibland, klargjorde hon.
- Imorgon arbetar hon till kl17.00.
- Att damen varit i Thailand med hennes man och sitt enda barnbarn och föräldrarna för 4 månader sen.
-Att hon tyckte det var tokigt att solen inte lyste samt att det bara var 12 grader. Yr hade ju lovat 16 grader och sol!
- Damen redogjorde för konsumentköplagen samt en rad andra villkor.
- Att man absolut inte fick lura folk om man arbetade på Folksam, det förlorade de ju på, enligt Ingalill.

Samtalet tog 26 minuter. Jag fick dricka kaffe med Ingalill som eftermiddagsfikasällskap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0