Utkast: Jul. 06, 2012

Ytterdörren flyger upp med en smäll. Jag kliver ut barfota på trappen och välkomnar dagen - morgonen så härlig med daggen i gräset med ett halvhögt skrik. Med Alice på höften skuttar, eller struttar, jag nedför trappen och tillsammans dansar vi Soldansen. Alice är nog den som är mest road och hästarna stirrar trött på oss. Alice pekar mot de mörkbruna hästarna och börjar glatt sparka med armar och ben när vi närmar oss de Stora fast ändå Små Djuren. Vi kliver in i hagen och Alice får sitta på hästryggen. Väl uppe på hästen är hon lugn. Hästen frustar och vänder sitt stora huvud mot Den Lilla foten. Mulen möter Söta Små tår. "Du är allt bra nyfiken du" viskar jag till hästen. Alice fnittrar till och jag ler.

Livet på landet, i dess enkla magiska förpackning. Ibland bara älskar man det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0