Aningens mjuk mage

Något konstigt har hänt. Ikväll när Alice och jag tog kvällsduschen började vi peka på olika kroppsdelar och säga namnet på dem. Det lät ungefär så här: "Dä?" frågar Alice. "Mage" svarar jag. "Var är Alice mage?" frågar jag tillbaka. Alice pekar på magen. "Dä?" frågar Alice igen och pekar ännu en gång på min lilla mage. "Mage" svarar jag leende. Allt är väl så här långt.

Nu böjer sig Alice fram och vill liksom känna på min lilla mage. Helt okej för min del. Men om någon kan vara vänlig och förklara Hur Alice näve lyckas försvinna in i min mage när hon grabbar tag i den så vore jag mycket tacksam. Om detta inte vore nog ser ungen förvånad ut när detta händer och känner tillråga på sin egen mage igen!!! Jag kan inte annat än gapskratta. "Ja, min mage är aningens mjukare än din, hur så?" fnittrar jag och ser på en förvånad Alice.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0