V.37 Vägen mot vår bebis

Herregud. Vecka 37, redan?! Tiden går så fort att vi storknar. Snart står vi där igen, i mötet med en ny liten person som ska komma att ingå i vår familj. Vi kommer inte längre vara en liten familj utan en familj där Tre blir Fyra. Det känns obeskrivligt spännande, fantastiskt på alla sätt och vis. Vi är alla förväntansfulla - på lite olika sätt tror jag. Alice tycker att "Lilla bebis" kan komma NU så hon kan byta blöja, amma och bada med den. För övrigt vill hon att den ska heta Emil, Bertil eller Lilla My. 

Som mamma och blivande tvåbarnsmamma känner jag mig förväntansfull över utmaningen att få chansen att föda vårt andra barn. Det kommer att bli oerhört spännande och säkert väldigt känslofyllt när vi alla i vår familj ska mötas för första gången. Den blivande tvåfamiljsfadern är även han förväntansfull och väldigt nyfiken på vem det är som bor i magen egentligen. Men hursomhelst är han mannen i huset och jag vet att han är en praktiker. Många av hans tankar går nog till bilfärden och vägen till förlossningen samt att hitta en bra parkeringsplats för bilen. 

Kommentarer
Postat av: Maggan

Tjooooohooo som vi längtar!!!

2014-03-14 @ 20:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0