Hallelujah

Idag är det en sådan där jobbig graviddag. Jag känner hur kroppen är fylld av hormoner som tar första bästa tillfälle i akt att hoppa på andra oskyldiga varelser i min närhet. Jag känner för att ligga ned på golvet och bara gråta. Egentligen vet jag ju inte varför men det bara känns så, som att det skulle vara det enda rätta för tillfället. Det är ofta såhär på lördagsförmiddagar har jag kommit på. Kanske är det för att jag så gärna vill att förlossningen bara kan dra igång när mannen min är hemma och ledig. Och varje lördag märker jag att det inte händer något mer spännande än dessa förvärkar som inte leder någon vart. 

Nu är jag trött på detta. Snälla bebis, kom ut - och låt det gå snabbt och smärtfritt - snälla! Och med dessa positiva ord och tankar går jag imorgon in i vecka 39. Hallelujah!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0