Idagärjagsomettlimegröntufomedgrotesktstorthuvud

Efter lite halvtråkigt besked hos BM idag så kände jag när jag klev ut från portarna att jag ville gå och köpa ett paket cigaretter o ta en cigg. Konstigt med tanke på att jag aldrig rökt i hela mitt liv och att jag är så mycket emot rökning som man kan bli. Men jag kände bara: "Fan jag vill inte mera.  Jag orkar inte vara den här duktiga tjejen som alltid ska göra rätt och vara alla till lags. Jäkla pretto-brud!! Jag vill inte det här. Kan inte någon annan ta det här åt mig. Nu tar jag mig en cigg." 

Så konstig tanke. Jag är ju gravid. Jag röker ju inte. Och har aldrig gjort. Jag har aldrig velat. Och kommer dessutom aldrig att vilja göra. Förutom i 2 minuter idag. Det måste ha något med gravidhormonerna att göra och att livet inte alltid ter sig som man vill. Som tur är mår bebis iallafall bra. Det är bara jag. Och denna sketna kropp som inte pallar. Och jag blir så trött. Och arg. Och ledsen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0