Kärlek

Det är natt och jag vaknar med ett ryck. Jag hör gråt från den lilla rosa prickens rum. Hon snyftar. Jag glider kvickt ur den varma sängen och sätter ner fötterna på det kalla trägolvet. Jag smyger ut ur vårt sovrum och famlar mig fram i mörkret - in till Alices rum- och fram till hennes säng. Snyftningarna har hunnit bli ännu högre och tjejen sitter upp i sängen. När hon får syn på mig sträcker hon upp armarna och utbrister "ma-ma". Jag tar henne i min famn. Det dröjer inte många minuter innan den lilla kroppen slappnar av och jag förstår att hon somnat igen. Istället för att lägga tillbaka henne i sin säng smyger jag in till vårt sovrum. Vi lägger oss och hon kryper tätt intill samtidigt som hon borrar in tårna i min mage.

Det finaste som finns. Det har jag lyckats fått. Det finaste som finns älskar att borra in tårna i min på tok för mjuka mage. Och det är helt okej. Det finaste som finns är en rosa prick. Hon både är en rosa prick och har en rosa prick på kinden - det är coolt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0