Ojsan!

Idag var jag iväg på länsstudiedag med SFI i Eskilstuna på föreläsningar och workshops om Somalia. Summa summarium var det en intressant och tänkvärd dag! Som vanligt har jag svårt att sköta mig i sådana här större sammanhang. Under workshopen på eftermiddagen med ca 20 personer presenterar jag mig förtroendeingivande för Jenny Larsson som arbetar på SFI i Eskilstuna. Jag hör mig själv forma orden ESKILSTUNA och hinner inte stoppa orden innan de flugit ut ur munnen. Rektorn från just SFI Eskilstuna tittar frågande på mig. "Eeh, näj näj" säger jag på bred sörmländska med betoning på näääj..."jag menar KATRINEHOLM... Jag är visst lite förvirrad" fortsätter jag. Sedan börjar jag skratta, jag kan liksom inte hålla inne skrattet. Det blir sådär hjärtligt skratt och jag kan inte sluta. Som tur är följer många av de andra människorna på workshopen oxå med i skrattets härliga melodi.
Efter ett tag klingar skrattet av och vi återgår till ordningen. Det är bara i mitt bröst som skrattet fortfarande dröjer sig kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0