Rosaskimrigt

I mitt liv blir saker i ting ofta lite knasigt. Ärligt talat vet jag inte varför. Jag uppskattar när det blir knasigt, det förgyller min vardag och säkert många andras. Det är härligt. Jag kan vara lite plumpvarning mellan varven, ni vet.. Prata först o tänka sen. Igår var jag på jobbet totalt kanske 20 minuter och följande hände, vet inte om jag var "överspeedad" eller bara " back in business" så att säga, kolla in listan!
- Nämnde glatt och högljutt till en kollega att "bara ETT barn kan man ju inte ha.. De blir ju lite speciella, fortsatte" jag lika glatt. Kollegan svarade: " ja, lite speciell kanske jag är".. (jag hoppas hon fortfarande vill jobba med mig). (till er som bara vill ha ett barn eller har det, jag förstår det absolut OCH alla barn blir ju inte speciella!)
- Sade "va" typ hundra gånger när en av mina föredetta elever pratade med mig och en annan lärare fick översätta åt mig. (dumma jag, borta för länge från jobbet?)
- snubblade uppför trappen till ingången och körde huvudet i dörren! (hej och välkommen liksom!)
- stod i säkert 5 minuter och försökte komma in till arbetsrummet när jag insåg att det var fel dörr.
- jag har visst dålig syn då jag råkade kalla en av mina kollegors elever för HAN när det var en HON på det gemensamma stor mötet och var dessutom tvungen att försöka prata mig ur situationen. ( Så tokigt när man fortsätter prata eftersom det oftast bara blir värre).
- Avslutade med att köra hela vägen till Gnesta med infällda sidospeglar. (bra kört där!)
Jag var aningen trött i huvudet när jag kom hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0