Gårdagens date

Gårdagens date var underbar på många sätt. Många skratt, knasigheter, långpromenader, bowlingstrikar och några cider & öl infann sig. Dels kom vi fram till att vi inte är några finsmakare. Kika in följande konversation:
Jenny: " men gud, vad är de här för någe? Oxkind...hmm, är det kinden på en oxe?"
Danne: "Ja, vad tror du, inte är de väl skinkan iaf", ler han och fortsätter.." Jag ska nog ha den där pepparstek på flanken".
Jenny: " Jag tror jag måste fråga.."
Danne: "Nej, måste du inte fråga, klart de är en kind".
Jenny: "Ja det är nog en kind, fan jag kan nog inte äta en kind alltså, en kind från en oxe. Jag måste nog fråga iaf"... Fortsätter jag mala...
Danne: "Så du menar att det är bättre med typ skinkan, att man äter skinkan liksom?"
Jenny: "Ja jag tror det. Nä fan, nu blir det en pepparstek på flanken. Vart sitter flanken föresten?"
Danne suckar och beställer in en öl medan den Stora Rosa Pricken försöker förstå sig på köttvärlden. Var tog den lilla kycklingen vägen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0