På väg till jobbet

Jag slänger kvickt in handväskan i framsätet, efter kommer jag och mitt dunkande huvud. Yrseln har tagit överhanden och ett lätt illamående börjar krypa på. "Fan oxå, lite sen är man med" muttrar jag medan jag lägger i backen, backar lite för snabbt, upp på gräset för att kunna vända. I farten hinner jag höra krasch och ett skrapande ljud. Jag hoppar snabbt ut ur bilen och inser att jag backat på den stora lyktan vi har ståendes på gårdsplanen. "Trasig lykta + ett hårt, långt skrap i lacken på bilen som är till salu = mindre glad man" muttrar jag vidare. "Tur att han redan åkt, då kan jag skylla på att någon annan slagit upp bildörren" muttrar jag allt högre." Så tokigt det kan bli", fortsätter jag och ett leende likt en grimas sprider sig över ansiktet. Väl tillbaka inne i bilen vrider jag på musiken. Basen och mitt huvud dunkar i takt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0