Nuförtidens läggning

Nuförtidens läggning av lillbruden fungerar just nu minst sagt bra. Efter välling och godnattsång så säger vi godnatt och hon börjar göra sina egna kvällsritualer. Jag går därfrån och hör hur hon ligger o småpratar försig själv för att sedan bli helt tyst. Det där med helt tyst är antingen jättebra (hon har somnat) eller så ligger hon och undersöker sängen eller vad det nu är hon pysslar med! När man smyger in och ska kolla läget ligger hon INTE som jag lagt henne, man kan hitta henne hur som helst: Typ huvudet ner och benen pekandes upp i taket. När hon får syn på sin mamma utbrister hon glatt "Ma-ma-ma"! Jag har svårt att hålla mig för skratt (första och andra gången detta inträffar.) Jag lägger tillbaka henne i ursprungsläge och säger återigen godnatt. Jag hör hur hon ligger och småylar "Ma-ma-ma-ma".

Detta håller vi på med ett X antal gånger för att till slut somna. Det är mycket som händer i utvecklingen nu så jag förstår att hon inte har ro att sova. Men efter ett tag får jag kämpa med tålamodet. Då är det skönt att vara två så man kan gå varannan gång. Nu har hon äntligen somnat - Godnatt finaste hjärtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0