Härligt samtal

Jag ringer assistenten i receptionen och sjukanmäler mig för magsjuka. Den härliga assistenten fnissar åt mig samtidigt som hon ursäktar sig. "Ja det värsta är att vara magsjuk - det är verkligen snuskigt." Jag skrattar tafatt tillbaka och tänker tillbaka på spyorna jag avlagt inne på toan under natten.

Nästa dag ringer jag till samma assistent och "friskanmäler" mig i för nästkommande arbetsdag. "Så du är bättre nu?" Frågar hon undrande. " Ja det är jag absolut, jag är dock bara så yr, svarar jag". "Men herregud lilla gumman, då är du ju gravid" skrattar hon. " Ja, så är det nog" svarar jag o skrattar tillbaka. " Men allvarligt, har du kollat det? "Frågar hon ännu en gång.
"Ja, ja jag vet att jag är gravid." svarar jag leende.

Vi skrattar ihop en stund. Sedan lägger vi på. Jag kryper leende ihop i soffan och tänker att det var inte på detta konstiga sätt jag tänkt berätta att jag var gravid. Jo det är ju faktiskt så. I vår familj ska 3 bli 4.


Kommentarer
Postat av: Liza

Stort grattis till er!!!

2013-10-08 @ 17:59:28
Postat av: Elin

♥♥♥♥

2013-10-08 @ 22:33:45
Postat av: Lisa

Åhhhhhh :) stort grattis

2013-10-09 @ 11:29:17
Postat av: Ann-Christin

Grattis Jenny! Jag råkade på din blogg och du skriver ju så härligt.

Hälsningar
din kollega Ann-Christin

Svar: Tack Ann christin! :)
Jenny

2013-10-10 @ 20:32:40
URL: http://ankitankar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0