Guld & gröna skogar?

Magen växer och jag börjar verkligen känna mig ...tjock... Ni vet den där känslan när man ätit på tok för mycket under alldeles för lång tid och magfläsket bara väller ut mer o mer. Kläderna sitter som korvskinn och man känner sig som en mycket attraktiv kvinna. Eller inte.

Vad som är skönt att veta då min mage växer är att det är annat än magfläsk i den. Det är ju faktisk en liten person som lånar min kropp ett par månader. Och det är ju helt magiskt. Samtidigt som en fantastisk känsla infinner sig kan jag mellan varven känna att jag vill ha min kropp för mig själv en stund - iallafall för någon timme eller två. Allt konstigt som en graviditet medför med bland annat gravidhormoner som sprudlar, groteskt förstorade bröst, en snabbt växande mage, diverse gravidkrämpor osv. är mycket att ta in för kvinnan. Ibland är det guld och gröna skogar - ibland inte. Men det är nog mest gravidhormonerna som styr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0