Fredag eftermiddag

Det är fredag eftermiddag. Jag, Alice och mormor har tjejmys på högsta nivå. Våra kroppar blir förvildade och börjar galet dansa omkring i mormorns hus. Barnmusiken dunkar högt. Den äldsta av oss skuttar och stampar likt en vild häst. Den yngsta snurrar snabbt runt runt och lyfter mellan varven upp armarna och låtsassjunger med vickande huvud. Jag försöker hänga med dessa två galna typer. Vid anblicken av dessa två inser jag varifrån jag fått min danstalang och vem som kommer föra den vidare. Det är en härlig syn som utspelar sig i det stora luftiga rummet. Jag möter mormors blick hon liksom skakar igång en dans utan dess like. Jag ser på Alice som börjar asgarva och jag fnittrar själv åt våra galenheter. Jag drar igång det berömda "Tåget" där man dansar fult på rad. Vi sjunger i högans sky. Hobbe, hunden, stirrar trött på oss.

Det här, mina vänner, är en helt vanlig fredagseftermiddag i rosa färgens tecken. Välkommen underbara helg. Du är efterlängtad på flera sätt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0