Veckans citat!

Veckans citat som jag slängt ur mig på jobbet vid lunchtid: (observera att lunchbordet är fullt av folk - kollegor, rektor, kurator osv..)
1)
"Nä men jag hänger ut pattarna och vilar dom mot diskbänken." Alla asgarvar. Jag stirrar tomt framför mig.

Va, kom det verkligen från mig? Tänker jag på EFTERÅT i vanlig ordning.

2) Vi hade problem med rök som kom in i lunchrummet på jobbet. Det var bokstavligen rökigt. På väg från personalrummet möter jag och min kollega rektorn. Kollegan hälsar artigt på rektorn. Själv utbrister jag tydligen:
"Jahapp, in i dimman bara."

Kollegan stirrar på mig. "Jenny, säger du så till rektorn?" Frågar han och skrattar. Jag skakar på huvudet och snabbar på stegen.

Ibland, men bara ibland önskar jag att jag kunde tänka ett steg längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0