Relationer

Jag har alltid haft många vänner. Jag har vänner från olika tidpunkter i mitt liv och som givetvis betyder olika mycket. Förr, innan jag hade egen familj, var det lätt att hålla igång alla relationer och bjuda in till "tjejmiddagar"och olika slags fester osv. Det var en jäkligt rolig tid och jag kunde sitta i timmar och prata med vissa av mina vänner. Vi kunde sitta och snicksnacka och tiden bara sprang iväg. Nuförtiden är detta så mycket svårare. Många av mina vänner har familjer och fullt upp med allt vad det innebär. 

Även idag, flera år senare, är det jag som har en tendens till att vara den personen som hör av mig och som tycks vara den som anser att kompis förhållandet är aningens viktigt. Jag kräver inte mycket, eller ens några långa telefonsamtal längre. Jag tänker nog bara att ett sms någon gång i månaden kan vara på sin plats. Men när tankarna börjar rulla i huvudet och frågan uppkommer:  "När egentligen hörde den där kompisen av sig och frågade om en simpel kaffe eller liknande eller ens skickade ett sms och frågade hur läget var?" När man inser att man inte kommer ihåg när detta skedde senast, det är då jag börjar fundera på om man överhuvudtaget ska lägga ner någon energi på relationen längre. 

En nära vän till mig sa en gång en mycket klok sak: "Även vänskapsrelationer måste man vårda, annars försvinner dem." Och det är så himla sant. 

Kommentarer
Postat av: och

Puss min vän ♥

2013-12-20 @ 20:34:57
Postat av: och

Puss min vän ♥

2013-12-20 @ 20:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0