Blandade känslor

Jag ligger i soffan med ett glas rött och laddar mina batterier. Min man skämmer bort mig ikväll. "Världens bästa man, Världens bästa, för mig." tänker jag. Han ska laga tre rätters till mig ikväll och sen ska vi krypa ner i badet. Myskväll och kvalitetstid på hög nivå. Det är fint det.

Jag ligger och tänker tillbaka på den senaste månaden. Jag har ärligt haft några jobbiga veckor nu när jag börjat arbeta igen. Och har nog kanske inte varit alltför trevlig mot min käre make. All energi har gått åt jobbet med diverse händelser samt till min fina dotter. Visst har man blivit trött rent fysiskt av att jobba.. Men det är inte det som varit den största och jobbigaste omställningen för mig. För mig är det svårt med mitt mammahjärta - ja skratta ni som vill det.. Men faan det har och ÄR en stor omställning. Jag trodde nog inte jag skulle påverkas så mycket som jag gjort. Jag tycker det är roligt att jobba, det handlar inte om det. Det är mitt hjärta som bara SKRIKER efter min lilla tjej de timmar jag inte är med henne. Det börjar dock kännas lite lättare, men bara LITE. Vetskapen om att jag bara kommer få träffa henne ännu mindre om ett par veckor när jag börjar arbeta heltid igen svider! Ja det svider rejält.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0