Kuk

Idag hade jag min engelskalektion på Särvux, som jag har varje onsdag - varje vecka! Att tillägas bör att jag bara är okej på engelska - absolut inte bra, men heller inte dålig. Jag är nog sådär typiskt svensk i detta fall, mittemellanbra alltså! Men min nivå på engelskan har varit tillräcklig. Fram tills idag. Att lyckas uttala ordet kock på engelska är inte alltför lyckat, även om det ledde till glada tillrop och höga skratt bland både elever och från mig själv. Vi skrattade som tokar hela högen. Ordet "Cook" blev " cock". Att en elev dessutom fnissandes säger att han ska berätta för sin mamma att hans lärare säger "kuk" på lektionen kändes som pricken över iiet. Kuk. För i helvete Jenny. Kuk.


Kommentarer
Postat av: Jesper

Chef Jenny, chef. Ingen risk för snoppfelsägning.

Svar: Jag kommer ALDRIG mer använda det ordet!! =)
Jenny

2012-11-07 @ 19:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0