Jag gjorde det igen

Jag har lyckats igen. Och jag önskade att någon grävt en grop och puttat ned mig i direkt efter. Igår var vi på bröllop, en mycket trevlig händelse i sig. Kan dock tillägga att jag endast kände ett fåtal personer på tillställningen vilket medförde många presentationer med handslag. Ja ni vet, man räcker artigt fram handen och säger sitt namn och berättar vem man är typ (helt onödigt om ni frågar mig eftersom man ändå inte kommer ihåg vare hur personen såg ut eller vem det var). Vi stod med Dannes familj när en dam kommer fram till oss och börjar glatt prata! Hon sträcker fram handen till oss alla för presentation. Även jag räckte glatt fram handen (rätt så här långt), jag presenterade mig som Jenny (ännu ett rätt!)... Men, sen blev det fel, min mun formar orden "Hej, Jenny heter jag... Och jag är Dannes man." Jag hinner tänka att det här bara blir så fel, men hann liksom inte ändra om orden innan de farit ut ur munnen! Herregud varför sköt inte någon ur familjen Larsson mig? Eller iallafall puttade ner mig i diket så jag hade kunnat legat där? Och varför, varför var det så att damen och jag hade placerats vid samma bord under hela middagen? Vad är oddsen på det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0