Livsrullningen

Gud, ibland känns det inte som man hinner med livet och alla saker i det..och jag blir tokstressad av det! Det är allt vanliga ni vet, städa, tvätta, laga mat, handla hem maten, betala räkningar, fixa tid för bilen till service (fastän det är jag själv som skulle vilja åka in på service), vattna alla döende blommor, plantera fina uteblommor, påskpynta, tvätta vidriga flugbajsfönster, mata katten, klappa katten, ta hem hö till hästarna, mata hästarna, klappa på hästarna, avmska djuren på gården, hovslagare, födelsedagsfirande, ta hand om finaste 8 månaders tjejen med allt som hör till, klappa på mannen, klappa på sig själv (typ raka benen eller plocka ögonbrynen eller kanske måla naglarna), hinna kolla på tv mellan varven, sova (!), umgås hela familjen, umgås med gemensamma kompisar, träffa släkt - familj - vänner, ta en kopp kaffe i solen och slappna av och njuta av det fina livet man har(!!!)

Hur ska det gå? Jag har ett barn. Jag har en man som hjälper till. Jag har tokfin mamma som hjälper mig massor. Jag är mammaledig och arbetar ingenting just nu. Varför känns det som att jag inte hinner med? Idag är jag tokstressad. Imorgon känns säkert allt bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0