Damen i duschen

Jag fick för mig att duscha på träningen idag. På friskis finns det ett stort duschrum med sisådär 5 duschar och ett mindre dusch bås med 2 duschar. Jag valde glatt det mindre "duschbåset" i hopp om att slippa "samduscha". Självklart dröjer det inte förrän draperiet slits upp och en äldre dam kliver in. Jag inser snabbt att jag borde valt det stora duschrummet eftersom det nu känns som ens personliga sfär inkräktas pga alldeles för liten dusch för två okända människor... Dessutom blir jag inte av med känslan att det känns som att jag MÅSTE prata med henne. Just i dessa lägen hatar jag att jag pratar med de flesta och ganska mycket till på köpet. Jag lyckas dock mot alla odds att motstå känslan. Jag är sjukt nöjd att jag inte inledde en konversation med damen i duschen. Hur börjar man den konversationen utan att det blir konstigt liksom... "jaha, skönt och träna lite?" eller "jaha, så du valde oxå den här lilla duschen?" eller varför inte: "ursäkta, vad använder du för shampo?" Jag råkade dessutom tappa själva duschmunstycket och sprutade därmed vatten på lilla damen. Nää, tacka vet jag att duscha hemma utan dusch med okänd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0