Äntligen träning!

Efter några veckor med operation, sjukdomar och en man som arbetat jämt så frun har agerat "ensamstådende" är det äntligen dags för den lilla mamman att få komma igång med träningen igen! Som jag längtat. Jag hatar att inte träna och kunna röra på mig. Efter att ha haft häst och tränat sisådär 5 dagar i veckan så kryper det i kroppen på mig när jag inte kan träna. Jag älskar att röra på mig, helst mycket och ganska hårt! Min tanke är nu att börja med baspassen på friskis och promenader minst 4 dagar i veckan á 5 km snabb promenad. Jag hoppas det finns tid för mig att komma iväg minst 2 dagar i veckan på träning på friskis alternativt rida en av gångerna.
En vecka skulle alltså kunna se ut följande:
Må: Träning BASPASS 60 min.
Tis: Prommis 5 km.
Ons: Träning BASPASS/ CORE eller DANSPASS eller helst CORESPIN 75 min.
To: Prommis 5 km
Fre: Prommis 5 km
Lö: Prommis 5 km eller ridning
Sö: -
Detta blir nog en bra början. När jag fått upp flåset igen, som just nu är kört i botten efter all sjukdom så kommer jag byta ut Baspassen mot Medelpassen och allra helst Medel Puls, det är mitt mål. Jag kommer också i samband med detta börja löpträna, eftersom vi är ett gäng som ska springa vårruset! Med tanke på min tid i Vårruset förra året då jag gick hela med en stenhård (pga sammandragningar) gravidmage i sjunde månaden känner jag att jag är grymt taggad att springa runt denna gång! "Run, Jenny, Run!"
Måste dock fundera över min löpstil, Danne påstår att jag liksom skuttar fram när jag springer. Jag skulle inte tro på honom, om det inte var så att även min mamma sagt samma sak. Tips på fina löpstilar kära ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0