Risig tå

Den Rosa Pricken vaknar 01.20 av att det bultar i ena tån. "Herregud, vad är det som händer..Antingen är den Lilla Rosa Pricken vaken så här dags på dygnet eller oxå så håller kroppen på så att man inte får sova" tänker hon surt! Den Stora Rosa Pricken sätter sig upp i sängen och tänder lampan och kollar på sin lilla tå. Den är röd och bultar. " Älskling, min tå bultar och gör ont..jag tror jag måste ha Ipren", säger den Stora Rosa Pricken och petar på sin man. (Aningen själviskt kan jag tycka att väcka någon kl.01.23 för att det gör lite ont i tån, men så var det iaf!!!)
Maken vänder sig om och skrattar (!!) och mumlar något om smärtlindring. Den Rosa Pricken börjar själv fnittra över situationen, tå hit eller halsmandel dit eller barnafödande hit och dit - Smärtlindring hit, Ipren eller alvedon dit.
 
Den Rosa Pricken smyger ned och hämtar en Ipren. Hon slänger sig ned i soffan en stund och ligger och funderar på diverse. Kanske har den Rosa Pricken blivit lite mindre mörkrädd ändå av all tid vaken på natten... "Eller nja, ändå inte.. Känns ju alltid som att någon tittar på en genom fönstret när man struttar runt halvnaken nattetid", funderar hon vidare.
 
Den Rosa Pricken smyger upp igen, går in i Den Lilla Rosa Prickens rum och klappar henne på den finaste kinden i hela världen. Den Stora Rosa Pricken smyger in i sitt sovrum och kryper ned i den lite för varma sängen. Snabbt stänger hon ögonlocken och försöker sova, men det är svårt..Svårt att sova på beställning.. Men det behövs, för snart vaknad den där Lilla Rosa Livsglada Pricken. "Snart, om exakt 3 h och 15 min," tänker hon och börjar räkna får som hoppar över ett staket. Allt för att somna snabbt tillsammans med den risiga tån.

Kommentarer
Postat av: kajan

haha, hur mår tån idag då? :)

Svar: Jo jag fixade till den hemma hos mamma!😊
Jenny

2012-06-29 @ 20:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0