Förvirrad

Vi sitter i soffan jag och min man. Tv:n är på. Jag trodde det var OS i fridrott på tv:n. Mannen flinar och klargör att "Du märker när det är OS gumman". Tv:n fortsätter att vara på. Jag tittar till på den och utbrister: "Ah nu ska Ubama springa!". Mannen stirrar på mig. Jag stirrar tillbaka. "Du vet väl åtminstone att Ubama är en president!" utbrister han. "Ja ja absolut", ljuger jag leende samtidigt som jag vet att han inte tror mig. Men just i detta ögonblick känns det så bra att ljuga en skvätt. Tv:n står fortfarande på. Efter någon minut är
ett lopp avklarat. Det är tydligen Tyson Geir som vunnit. Tyson... är det inte han som är jävligt bra i boxning... Funderar jag vidare. Men nu är jag tyst. Jag låter detta förbli osagt i vårat vardagsrum denna kväll. Jag har en känsla av att jag är ute och snurrar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0