Julavslutning

Det är julavslutning på SFI. Ca 100 elever sitter förväntansfulla och väntar. Allt flyter på hyfsat okej: SFI kören sjunker vackert, lärare delar ut betyg och premier, det tittas på Piff och Puff - elever och lärare är nöjda. Slutklämmen är att alla lärare ska sjunga "Jag såg mamma kyssa tomten". Och det tror man ju i sin enfald är enkelt. Men. Det är alltifrån enkelt när alla helt plötsligt glömmer texten och ingen - ingen - ingen börjar sjunga, läraren som ska spela gitarr spelar fel, en kollega bredvid en själv sjunger opera och jag börjar fnittra i ren förtvivlan. Herregud vad dåligt det var. Herregud vad jag skämdes att min kropp stod där - ja för min kropp stod fysiskt där - men för att försöka överleva var jag inte närvarande psykiskt. God jävla Jul liksom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0