Dansmagi

Jag smyghöjer sakta musiken på festen. När den uppnått dansvänlig volym glider jag ut på det tomma dansgolvet(som bara för ett par minuter sedan var ett köksgolv). Nu har köksgolvet förvandlats till ett levande dansgolv och jag låter musiken ta med mig på dess magiska resa. Jag drömmer mig bort och i min och musikens värld så flyger jag! Jag får snabbt en härlig danskamrat och tillsammans svänger vi våra kroppar i takt (och otakt!!) till musiken. Vi dansar allt vad vi kan - och vi dansar galet. Galet mycket. Sådär galet fult som man bara dansar med vissa människor. Nu står vi i ett kök och KÖR allt vad vi kan! Musiken tar överhanden och de "dansmovesen" som vi låter våra kroppar utöva går inte att beskriva i ord. Fler människor glider ut på dansgolvet. Dansgolvet fylls och i detta kreativa rum möts vi - vi dansanta människor!


Kommentarer
Postat av: Ägarinnan av köksgolvet

Det här kan bara hända i umgänget med detta underbara gäng av galna människor som bara är sig själva och släpper loss. Så galet skoj vi hade! Puss

2012-12-22 @ 21:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0